Başaran Akademi | Başarılı Liderlerin Ortak Özellikleri
5.02.2020

Başarılı Liderlerin Ortak Özellikleri

Özgüvenleri Yüksektir
İyi liderlerin son derece dozunda bir duygusal zekaları ve öz farkındalıkları vardır. Kendilerini motive ederek beklentilerin üzerinde bir başarı elde etmeyi arzularlar. Bu onların işine olan tutkularından ve yüksek özgüvenlerinden kaynaklanmaktadır. Unutmayın, sadece özgüveni yüksek bir insan başkalarını ikna edebilir ve saygınlık kazanabilir.

İyi Bir Dinleyicidirler
Başarılı liderler ne zaman konuşmaları gerektiğinin ve ne zaman karşısındaki ekip arkadaşını dinlemesi gerektiğinin farkında olurlar. Basın, e-posta, telefon gibi tüm iletişim araçlarını en doğru şekilde kullanabilirler. Her departmandan bütün düzeylerle iletişimleri kuvvetlidir ve kendilerini onlara en doğru şekilde anlatabilirler.


Takdir Etmeyi İhmal Etmezler
Bir başarıya ulaştıklarında takdir beklemek yerine çalışanlarını takdir ederler. Bu durum ekip arkadaşları ile aralarındaki bağı güçlendirecektir.


Ekip Arkadaşları Arasında Ayrım Yapmazlar
Yeni fikirlerin gelişimini ve paylaşılmasını daha iyi bir lider olmanın aracı olarak görürler. İyi liderler sürekli öğrenme ve gelişme halinde oldukları için çevrelerindeki girişimcileri desteklemek isterler. Karşılarındaki kişi hakkında düşünceleri ne olursa olsun egolarına yenik düşmeden ilerleyen liderler yeteneklere ve sıkı çalışmaya samimi ödüllerle yaklaşmayı ihmal etmezler.


Başarısızlık ve Hata Yönetimini Bilirler
Başarılı liderler sorunların üzerinde fazla durmaz, uzun adımlarla ilerlerler. Sakin kalır, durumun içinden mantıklı düşünerek çıkarlar. Dağılıp endişelerini ortaya dökmezler. Moralleri yüksek tutmak için akıllı davranır, çözüm yollarını değerlendirirler.


Görev Dağılımına Önem Verirler
Başarılı liderler görev dağılımının sadece kendi stres seviyesini azaltmak anlamına gelmediğinin farkındadır. Görev dağılımı yapmak çalışanlarınıza güvendiğinizi gösterir. Bu da onların kendine olan güvenlerini arttırarak performanslarını yükseltir. Güvenilmek daha sıkı çalışmayı tetikler. Sırf kendi iş yükünüzü azaltmak için görev dağılımı yapılmamalı. Paylaşmak daha hızlı hareket etmektir.